ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ПАМ'ЯТІ

Вправа 1

Уявіть собі обличчя людини, яку часто бачите.Спробуйте детально описати його. Якщо виникли труднощі, необхідно при нагоді доповнити уявлення про обличчя тієї людини при спостереженні за нею й повторити вправу спочатку, доки не уявлятимете обличчя зовсім чітко, в усіх деталях.

Вправа 2

Необхідно рахувати у зворотному порядку, починаючи з 200, віднімаючи при цьому від кожного наступного числа 3. Наприклад, 200 – 197 – 194 – 191...

Вправа 3

Інший дорослий зачитує вам односкладові слова. Учень повторює їх, вимовляючи навпаки: сон — нас, раб — бар, село — олес, парк — крап.

Швидкі методи запамятовування

Метод групування:

цифри можна групувати, як телефонні номери, хронологічні дати тощо. Слова — класифікувати за приналежністю. 04 12 19 61 — Перший політ людини в космос — 12.04.1961 р. Покупки: Прання — порошок. Школа — зошит, ручка. Одяг — шкарпетки, кепка, футболка. Їжа — хліб, сіль, помідори, чай. Всього: 10 2.

Ланцюговий метод —

з'єднання в складний сюрреалістичний образ чи картину понять, які потрібно запам'ятати; слова, включені в одне речення чи розповідь; закономірність розташування чисел геометричних фігур і символів. а) Чайник, ніж, метелик, свічка, точка, колода, журнал, малина, дошка, обруч. 6)34 41 15 16 8 63 52 85 78 39 в)

Метод «місць».

Давні грецькі й римські автори згадували всі об'єкти, розташовані на дорозі, якою вони щодня ходили в місті, й подумки «прив'язували» до них тези чи аргументи промови. (Розташування об'єктів для запам'ятовування в різних місцях квартири. Послідовні дії особистої гігієни, вдягання чи зняття зимового одягу). Слова для запам'ятовування Місця у квартирі 1. Вхідні двері - Станція техобслуговування (поламана машина, що загороджує вхід до квартири) 2. Коридор - Банк (банківські чеки та гроші, розкидані по всьому коридору) 3. Вітальня - Хімчистка 4. Кухня - Магазин 5. Спальня - Дитсадок 6. Ванна - Кінотеатр 7. Туалет - Лікарня 8. Комора - Пошта 6. Метод парних асоціацій — використовується одночасно ритм і образність: один — магазин, дві — трави, три — зітри, чотири — у квартирі, тобто сходити в магазин за покупками, повиривати траву, випрати, прибрати у квартирі.

Удосконалювання навичок сприймання інформації.

Розвиток чуттєво-образної і довгострокової пам'яті.

Обладнання: аркуші для відповідей, фломастери.

Хід заняття 1.

На аркушах для відповідей виділіть, будь ласка, 5 стовпчиків, у яких ви записуватимете слова (у кожному стовпчику знаходитиметься від 5 до 8 слів).

У 1-у колонку запишіть «хімічні елементи»,

у 2-у — «людські почуття»,

у 3- ю — «меблі»,

у 4-у — «дерева»,

у 5-у — «тваринний світ».

Зараз я у швидкому темпі зачитуватиму слова, а ваше завдання полягатиме в тому, щоб визначити, у який стовпчик це слово потрібно записати, і встигнути записати його в скороченому варіанті. На розшифровку ваших «ієрогліфів» вам буде даний додатковий час. Натрій, кішка, диван, верба, тривога, водень, хом'як, крісло, захоплення, черемха, ялина, срібло, сервант, рись, кохання, гелій, ведмідь, стіл, тополя, втома, дуб, каштан, аргон, горобець, залізо, клен, мідь, сазан, береза, соболь, радій. II. 10 хвилин на повний запис слів.

Кiлькiсть переглядiв: 59

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.