МИ- це наш МОЗОК!

МОЗОК НЕОБХІДНО ПОСТІЙНО ТРЕНУВАТИ!/Files/images/_psiholog/МОЗОК.jpg

Вчені ХХ і ХХІ століття стверджують: для ефективного запам'ятовування нового матеріалу(будь-якого – законів фізики, нових віршів тощо) мозок необхідно постійно тренувати. Тренування забезпечать завдання, націлені на розвиток пам'яті, зосередженості, а також окремо лівої та правої півкулі мозку.
Ми підготували добірку вправ, які допоможуть вам і вашим учням запам'ятати все!

Заплутайте мозок: робіть звичні речі інакше
Спробуйте якийсь час робити щоденні справи «неробочою» рукою (тобто, якщо ви правша – намагайтеся користуватися лівою рукою). Достатньо виконувати прості завдання: тримати зубну щітку, написати кілька речень на папері, застібати ґудзики, тримати ложку чи виделку під час трапези тощо. Така вправа покращує пам’ять та стимулює мозкову активність.

Послухайте музику
Музика покращує здатність зосереджуватися на конкретному предметі чи завданні та засвоювати нову інформацію на слух. Можете обрати якусь пісню (краще іноземною мовою) та вивчити її слова. Так ви отримаєте одразу кілька переваг: тренування пам'яті, вивчення мови та покращення емоційного і психологічного стану.

Візуалізація
Розгляньмо ситуацію: ви дали учням завдання запам'ятати континенти від найбільшого до найменшого. Щоб діти легше впорались із завданням, попросіть їх уявити максимально чітко будь-який предмет меблів. Наприклад, це може бути великий білий комод, який має дві двері спереду, три висувних ящики та три полиці зверху. Тепер учні мають «розташувати» свої знання у ньому. На полиці, що знаходиться найвище, можна подумки розмістити Азію, трохи нижче – Північну Америку, ще нижче – Південну Америку, а от у висувні ящики «поставити» Антарктиду, Європу та Австралію. Така візуалізація допоможе надовго запам’ятати континенти. Щобільше «умовних предметів», то більшим може бути комод.

Метод римської кімнати
Цей метод запам’ятовування інформації у чомусь схожий на попередній. Потрібно уявити добре знайому кімнату та подумки «розмістити» у ній інформацію, яку ви хочете запам'ятати. Для кожного факту необхідно знайти своє окреме місце. Після цього достатньо згадати, що де поклав, щоб відтворити необхідні знання. Саме так робив Цицерон: готуючися до виступу, він прогулювався будинком та подумки розміщував у ньому основні моменти своєї промови. Варто додати, що ходіння кімнатою під час «розміщення» інформації сприяє кращому засвоєнню інформації.

Метод Айвазовського
Іван Айвазовський полюбляв писати картини на мариністичну тематику. Він довго спостерігав за морем і запам’ятовував рух хвиль, які потім переносив на полотно. Спробуйте скористатися його методом! Запропонуйте учням обрати будь-яку пейзажну картину та протягом 5 хвилин дивитися на неї. Далі вони мають заплющити очі та в уяві відтворити кольорову гамму картини і найдрібніші деталі з неї. Завдяки цій вправі діти будуть краще запам’ятовувати зображення.

Виходить? Чудово! Отже, саме час перейти до практичних вправ. Виконайте їх самі та запропонуйте учням!

Дивний зоопарк
Перед вами зображення із тваринами. Спробуйте протягом хвилини запам’ятати їх, а потім відкладіть зображення.
А тепер запишіть назви всіх тварин з малюнку в алфавітному порядку. Не підглядайте!

Дзеркальне малювання
Візьміть великий аркуш паперу та по олівцю у кожну руку. Тепер спробуйте намалювати дві однакові фігури одночасно лівою та правою рукою (кола, трикутники, квадрати). Коли ви добре натренуєтеся і зможете легко впоратися із завданням, ускладніть його, додавши нові фігури: зірки, чашки, дерева тощо.

Нелогічний ланцюжок
Знайдіть або попросіть когось написати список із 20 слів, які не поєднані між собою логічно. Тепер уважно дивіться на них протягом 90 секунд. Можете відразу поєднати їх за допомогою візуальних асоціацій. Далі спробуйте на окремому аркуші записати слова (бажано у тому ж порядку). Що частіше ви робитимете таку вправу, тим краще будуть результати запам’ятовування. Легко впоралися із двадцятьма словами? Отже, слід збільшити кількість слів.

І наостанок– корисні бонуси!

Як утримати знання у довготривалій пам’яті?
Спершу потрібно вивчити матеріал, а потім повторювати з такими інтервалами: через 20 хв→6 год→ 24 год→48 год→3 дні→5 днів. А на 8 день – контрольне повторення.

Хронічний стрес руйнує нейрони у мозковому центрі пам’яті. Щоб цього уникнути, практикуйте техніки релаксації та медитації,аджевони знижують рівень стресу ітривожності. Намагайтеся знайти баланс між роботою та відпочинком і уникайте багатозадачності.

Кiлькiсть переглядiв: 97

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.