Роль класного керівника у формуванні творчого працездатного колективу.

- використання психологічних вправ на педраді -

1. Вправа"Психологічна зарядка" з елементами творчості.

Мета: емоційне розвантаження учасників, налаштування на позитивне сприйняття подальшої інформації.
Інструкція: Педагогам пропонується виконати певні рухи, якщо вони згодні з даними висловлюваннями:
· Якщо у вашому класі час від часу виникають "напади неслухняності" - поплескайте в долоні.
· Якщо ви учнів частіше хвалите, ніж сварите і караєте – поміняйтеся місцями із сусідом.
· Якщо ви вважаєте себе хорошим учителем – тупніть ногою.
· Якщо у вас рідко виникають будь-які непорозуміння зі своїми учнями - тричі підморгніть правим оком до сусіда.
· Якщо ви вважаєте, що у вихованні дітей головне - приклад дорослих - посміхніться.
· Якщо ви робите все можливе, щоб вашим учням було комфортно в класі – обійміть сусіда.
· Якщо ви вважаєте, що найефективнішим покаранням для дитини є позбавлення улюблених занять – присядьте.
· Якщо ви вважаєте, що дитина, яка сповнена гніву й агресії, менш щаслива, ніж дитина доброзичлива –- кивніть головою.
· Якщо ви слідкуєте за статтями в газетах, програмами по телевізору, які присвячені питанням навчання та виховання дітей – встаньте.
· Якщо вмієте трішки співати, проспівайте «А»
· Якщо вмієте трішки танцювати, візьміть руки у бочок, затанцюйте гопачок.
· Якщо вмієте вірші складати, придумайте риму до слова: дитина, вміє, мріяти.
· Якщо ви вважаєте себе хоч трішки творчими і креативним, знову поплескайтев долоні.

2. Вправа « Класний керівник очима…»
Мета: виявити пріоритетні особливості особистості класного керівника.
Робота виконується в 3 групах
Завдання1. Яким має бути класний керівник з точки зору: - колег ,- батьків ,- учнів.
Завдання2. Проранжувати риси у порядку значимості: 1-найважливіша риса класного керівника.
Завдання 3. Визначити 5 найважливіших рис і зачитати їх. Порівнюємо в групах, чи є співпадання.

3. Інформаційне повідомлення «Творче мислення».
Творче мислення вирізняється швидкістю, оригінальністю, гнучкістю, дозволяє відійти від шаблонності в сприйнятті навколишніх предметів і їх звичних функцій, вміння підійти до ситуації з різних сторін.

4. Креатив – бій №1. Вправа «Оригінальне використання»
Мета: розвиток якостей творчого мислення (швидкість, оригінальність, гнучкість), дозволяє відійти від шаблонності в сприйнятті навколишніх предметів і їх звичних функцій .
Мета: розвиток якостей творчого мислення (швидкість, оригінальність, гнучкість), дозволяє відійти від шаблонності в сприйнятті навколишніх предметів і їх звичних функцій .
Хід вправи: Кожній групі дається завдання придумати якнайбільше способів використання предмету, що знаходиться у коробці. Після обговорення в групі повідомляється що у всіх групах був однаковий предмет, а схований він був з метою уникнення ситуацій підслухування, мимовільного копіювання ідей інших груп. Кожна група по черзі називає один спосіб використання предмету. Наступна представляє інший спосіб, і так продовжується до тих пір, поки ідеї не вичерпаються. Виграє група , яка придумала більше оригінальних варіантів.

5. Креатив – бій №2. Вправа «Друдлі»
Мета: розвиток творчих здібностей, гнучкості мислення та вміння підійти до ситуації з різних сторін.
Хід вправи: Друдл - Droodle - це загадка-головоломка. Це малюнок, на підставі якого неможливо точно сказати, що це таке, але зате можна придумати безліч варіантів «що б це могло бути». Єдино правильної відповіді немає. Винахідник друдлівРоджерПрайс, комедійний письменник.
Простота та невизначеність друдлів створюють широкий простір для виникнення в дітей асоціативних образів, пов’язаних з будь – якою сферою навколишньої дійсності. Безмежних можливостей для розвитку цих здібностей надають прийоми ейдетики, в основі яких лежать асоціації. Дитина, у якої розвинене асоціативне мислення буде успішною у подальшому навчанні, зможе знаходити нестандартні рішення в будь – яких ситуаціях, матиме високу мовленнєву активність, краще запам’ятовуватиме вірші і тексти через створення асоціативних зв’язків із образами, які виникають в її уяві.
Подивіться на малюнок: Можливо, це людина в костюмі з краваткою-метеликом, затиснена дверима ліфта? · Або метелик, підійматися по мотузці вгору. · А може, трикутник, цілує своє відображення в дзеркалі? · А може - пісочний годинник, що стоять на столі? · Або два гучномовці на стовпі? А може бути: · Шафа з ручками. · 2 поля і мотики, увіткнуті в землю (вид зверху). · Книга з закладкою (вид з торця книги). · Коробка для шахів. · Ручки двері з двох сторін. · Закрите вікно. · Торт, перев'язаний мотузкою (вид зверху). Так, все це і ще багато чого завгодно. Ви можете побачити в цьому зображенні десятки різних ситуацій. Даний Друдл може бути всім, що Ви йому припишете. І не обов'язково відповідь має бути реалістичною. Їй достатньо бути цікавою і схожою на те, що зображено на малюнку.
Кожній групі пропонується витягнути 2 картинки і придумати варіанти (якомога більше), що це може бути. В кінці озвучити результати на загал. Підбити загальну кількість варіантів за 2 друдли і яка команда набрала більше – та виграла.
Підведення підсумків змагання
Проведений креатив бій, ще раз підтвердив, що педагоги - це талановиті, креативні та ініціативні особистості! Незалежно від результатів змагання усі групи проявили себе оригінальними, допитливими і готовими до використання та створення інновацій.

6. Рольова гра. Вправа «Експромт- театр».
Мета. Допомога учасникам у самовираженні з використанням гри –драматизації, зняття емоційного напруження.
Метод.використання рольової гри «Нічні пригоди».
Хід гри.
Ведучий роздає учасникам ролі героїв казки, написані на окремих згорнутих аркушах. Потім ведучий зачитує казку. а учасники виконують ролі своїх героїв. Ролі: Місяць, Дерева (2-3 учні), Вітер, Пес, Кінь, Горобець, Циган, Дід, Баба.
Казка. Дерева стоять нерухомо. Раптом налітає Вітер, починає розгойдувати верхівки Дерев. Горобець розплющив одне око, сонно озирається навколо і знову засинає. А Вітер все виє і гойдаються верхівки дерев. На небі сходить Місяць. Пес, що спить у повітці, розплющує очі, дивиться на Місяць і знову засинає. У повітці, стоячи, дрімає Кінь, час від часу переступаючи з ноги на ногу. Йому сниться сон, і Кінь тихенько ірже. Над ним, на жердинці, настувборчившись, спить Горобець. Коли Кінь ірже, Горобець здригається. відкриває одне око, скоса позирає на Коня.
Місяць знову ховається за хмарою. Серед дерев нечутно крадеться Циган.Пес принюхується уві сні,але не прокидається.Циган заходить до повітки.Горобець розплющує очі й починає тихенько цвірінчати.Циган хапає коня за недоуздок.
Кінь злякано ірже. Горобець із цвіріньканням літає навколо них. Пес прокидається й починає гавкати. Шумлять дерева,тривожно виє вітер. Циган виводить з повітки коня.
З будинку визирає Баба,кидається будити Діда. Циган намагається вести коня. Кінь ірже й стає дибки. Пес гавкає на Цигана. Горобець літає навколо них.
Через хмару визирає Місяць. З хати вискакують Баба з мітлою І Дід з рушницею. Баба погрожує мітлою, Дід стріляє вгору, Горобець лякається й ховається в будці Пса, Циган кидає коня й тікає, Пес із гавкотом кидається навздогін.
Дід підходить до коня,гладить його,заспокоює і веде до повітки.Вертається Пес. Дід гладить його по голові та йде в хату. Баба теж гладить Пса та йде за дідом. Пес іде в будку,переляканий горобець із цвіріньканням вилітає звідти й летить у повітку.Пес,покрутившись на місці,лягає.У сараї засинає Кінь.Тільки Горобець продовжує літати навколо.Потім і він сідає на жердинку. Кінь уві сні переступає з ноги на ногу,тихенько ірже. Горобець ховає голову під крило й засинає. Місяць знову ховається за хмару. Вітер стихає. Дерева припиняють шуміти.

7. Підсумок проведених вправ
Педагоги - можуть бути талановитими, креативними, ініціативними, оригінальними, допитливими особистостями, якщо цього захочуть. Тільки творчий вчитель сприяє створенню творчого колективу та формує творчу особистість учня. Не слід боятися проявити себе у творчості. Такий вчитель буде цікавий і дітям.

Кiлькiсть переглядiв: 111

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.